سریالهای شبکه دو تا پایان سال + عکس
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۹۰۳۲۰
گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما برنامهریزی خود برای پخش شش سریال تلویزیونی را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه دو، این شبکه تا پایان سال ۹۶، سریالهای «گمشدگان»، «یحیی»، «نوار زرد»، «سایهبان»، «هست و نیست» و «پدر» را برای پخش در نظر گرفته است.
آغاز پخش سریال «گمشدگان» از مرداد ماه
سریال «گمشدگان» به تهیهکنندگی علی حجازیمهر و کارگردانی رضا کریمی آخرین مراحل تصویربرداری خود را پشت سر میگذارد تا مردادماه سال جاری و پس از پایان مجموعه تلویزیونی «پنجرهای به گذشته» راهی آنتن شبکه دو سیما شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پژمان بازغی، کورش تهامی، شقایق فراهانی، ستاره اسکندری، بهنام تشکر، مهرداد ضیایی، فریبا نادری، کتانه افشارینژاد، رامین ناصرنصیر، روشنک گرامی، سارا مهدوی، حسن تسعیری، یاسر جعفری، آرزو ابیزاده، ادوین راستاد، محمود جعفری، پاشا رستمی، یاسر جهانی و ... از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش کردهاند.
از محورهای اصلی داستان این سریال که توسط رضا مقصودی و احسان جوانمرد نگاشته شده است، میتوان به موضوعاتی همچون هشدار درباره عوارض سوء مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر جدیدِ صنعتی و آسیبهای آن در خانواده و جامعه اشاره کرد.
از دیگر عوامل سریال «گمشدگان» عبارتند از مدیر تصویربرداری (علیرضا رنجبران)، صدابردار (رضا کنشلو)، تدوین (فریدون جامه بزرگ)، مدیر تولید (مهدی رجبی)، طراح صحنه و لباس (منصوره یزدانجو)، طراح گریم (مجید اسکندری) و عکاس (علی حمیدنژاد).
سریال «یحیی» برای هفته دفاع مقدس
مجموعه تلویزیونی «یحیی» به تهیهکنندگی امیر عباسکنی و کارگردانی رضا بهشتی با محوریت اصلی تکریم همسران شهدای جاویدالاثر که با استقامت و امیدواری سالها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندانشان را به دوش کشیدهاند، تهیه شده است.
داستان این مجموعه که به مناسبت هفته دفاع مقدس از نیمه شهریور ماه راهی آنتن میشود، در فضای دهه ۶۰ هجری شمسی و در یکی از روستاهای استان مازندران روایت می شود. بخش عمدهای از داستان متعلق به دوران دفاع مقدس بهویژه عملیات خیبر بوده که در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است.
نسخه اولیه فیلمنامه این مجموعه که پیش از این «شکوه یک زندگی» نام داشت به قلم شعله شریعتی نوشته شده و مرجان اشرفی زاده، فیلمنامه نهایی را به نگارش درآورده است.
در خلاصه این سریال آمده است؛ نارگل زنی بیست و پنج ساله و باردار به همراه سه فرزند در انتظار بازگشت همسرش (یحیی) از جبهههای جنگ است ...
بیتا سحر خیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، کوروش سلیمانی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، مریم کاظمی، حسام محمودی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزیفر، ساقی زینتی، مهری آلآقا و ... از جمله بازیگرانی هستند که در سریال «یحیی» ایفای نقش کردهاند.
برخی از عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: نویسنده فیلمنامه اولیه (شعله شریعتی)، نویسنده فیلمنامه نهایی (مرجان اشرفیزاده)، کارگردان (رضا بهشتی)، مجری طرح (مسعود انتظاری)، مدیر برنامهریزی (بهرام ملکی علوی)، دستیار کارگردان (محمد عزیزی)، منشی صحنه (سحر عقیقی)، طراح صحنه و لباس (علی مربی)، طراح چهرهپردازی (مهرداد قلیپور)، مدیر تصویربرداران (حمیدرضا رحیمزاده)، مدیر صدابرداری (عبدالرضا حیدری)، مدیر تولید (محمود ریحانصفت)، ساخت موسیقی (امیر رجب) و عکاس (مصطفی کاظمی).
«نوار زرد»؛ سریال ویژه هفته نیروی انتظامی
سریال «نوار زرد» با مضمونی جنایی - پلیسی و به سفارش ناجی هنر در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در دست تولید است و این روزها در ندامتگاه «قزلحصار» در حال تصویربرداری است.
این سریال به تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی پوریا آذربایجانی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در مهرماه از شبکه دو سیما پخش میشود
«نوار زرد» توسط کریم لک زاده در ۲۰ قسمت نوشته شده و امیر آقایی در این مجموعه در نقش یک سرگرد پلیس به ایفای نقش میپردازد. همچنین سیروس گرجستانی، کمند امیرسلیمانی، داریوش اسدزاده، بهاره کیان افشار، امیر غفارمنش، نادر مشایخی، قاسم زارع، محسن بهرامی و ... از بازیگران اصلی این سریال هستند.
سایر عوامل سریال «نوار زرد» عبارتند از: مدیر تصویربرداری (هادی شلالوند)، صدابردار (علی عدالتدوست)، طراح صحنه و لباس (بهزاد جعفری)، طراح گریم (کامران خلج)، مدیر تولید (فرشید رئوفی) و عکاس (حسن هندی).
در خلاصه داستان «نوار زرد» آمده است: «سرگرد امیدی از افسران زبده فتا به همراه سروان محسن، با کلاهبرداریهای اینترنتی متعددی روبرو میشود که در این میان با ورود به پروندهای اتفاقات جدیدی رقم میخورد و ...»
«سایهبان» از اوایل آذر ماه راهی آنتن میشود
جمشید و نوید محمودی، کارگردان و تهیهکننده فیلم سینمایی «یک متر مکعب عشق» ساخت سریالی با عنوان «سایه بان» را از ۱۵ تیر ماه برای شبکه دو سیما کلید میزنند.
این مجموعه که با خط محوری جوانمردی و همدلی جوانان شکل گرفته و قرار است از اوایل آذرماه راهی آنتن شود، توسط سعید دولتخانی و جمشید محمودی نگاشته شده است.
«هست و نیست» و «پدر»؛ سریالهای زمستانی
سریال «هست و نیست» به تهیهکنندگی محسن شایانفر و کارگردانی حسین سهیلیزاده یکی دیگر از مجموعههایی است که در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد و زمستان سال جاری پخش خواهد شد.
سریال «هست و نیست» که قصه آن توسط رضا حدادی و نادر وحید نگاشته شده داستان «احمد» و «ناصر» را روایت میکند که دوستی آنها به سالهای کودکی در محله سرچشمه تهران بازمیگردد. در روند داستان مسیر این دو از هم جدا میشود و … .
«پدر» نیز عنوان سریال دیگری به نویسندگی و تهیهکنندگی حامد عنقاست که قرار است زمستان امسال از شبکه دو سیما راهی آنتن شود.
در خلاصه داستان این سریال که در حال نگارش است، آمده: «حامد پسر جوانی است که طی یک ماجر درگیر داستانی عشقی می شود. او به خاطر اعتقاداتش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است ناچار سر یک دو راهی قرار میگیرد که باید دست به انتخابی سرنوشت ساز بزند...»
حامد عنقا نویسنده و تهیهکننده سینما و تلویزیون، نگارش آثاری چون «تنهایی لیلا»، «نردبام آسمان»، «قلب یخی» و فیلمهای سینمایی مانند «بدون تاریخ، بدون امضا» را در کارنامه خود دارد.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۹۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن میشود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
بخشی از کیفیت متوسط نون خ در فصل پنجم فدای شعارهای گنجانده شده در فیلمنامه شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی را قربانی شعار میکند.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق- دنبالهسازی سریالهای موفق به تاسی از فصلبندی مجموعههای غربی، در چند سال اخیر، در سیما و شبکه نمایش خانگی باب شده است. برخلاف مجموعههای غربی که فصل سوم یک سریال با کیفیتتر از فصل اول آن است، مهمترین ویژگی ساخت سریالهای چند فصلی در ایران این است که با افزایش فصلها با یک ریزش مخاطب و افت کیفی و دراماتیک مواجه خواهیم بود.
دنباله سازی در حوزه سریال، در دورهای که تلویزیون مخاطب استانداردی داشت، تبدیل به رویه شد. با ریزش مخاطبان جعبه جادو در سالهای اخیر، ساخت سریالهای چند فصلی مجموعههایی نظیر زیرخاکی و نون خ به نتایج معکوسی منجر شد.
دست کم در دوسال گذشته هیچ کدام از مجموعههای سیما بازتابی اجتماعی و رسانهای میان مخاطبانش نداشته (نمود مرجع شبکههای اجتماعی است) و پخش متوالی دو سریال «زیرخاکی» و «نون خ» آخرین تیرهایی بود که در خشاب جعبه جادو قرار گرفت، اما شلیک این دو سریال به صورت متناوب نشان داد که هر دو سریال آثار مشقی و شکست خورده هستند. این شکستهای متوالی باید مورد توجه تصمیمسازان قرار گیرد و این مهم برایشان آشکار شود که حتی ساخت احتمالی پایتخت با انواع خبرسازی در جذب مخاطب تاثیری نخواهد داشت.
با تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، سیمای ملی تلاش کرد با ادامه مجموعههایی که دستاوردهای ظاهری آنان به قبل از دوران تحول بازمیگردد، فاصله خود را با مخاطبان کمتر کند.
بر اساس این سیاست فصل چهارم «زیرخاکی» روی آنتن رفت و نکته جالب اینجاست که همزمان با پخش این مجموعه برنامه گفتوگو محور «زندگی پس از زندگی» بر اساس نظرسنجیهای منتشر شده از مخاطبان بیشتری برخودار بود.
همین سنجش آمار رسمی که توسط سازمان صدا و سیما منتشر شده نشان میدهد، پروژه افزایش فصول سریالها در شرایط کنونی، یک پروژه شکست خورده است.این سریال برخلاف فصلهای قبلی با واکنش مثبت چندانی از سوی رسانه و واکنش درخوری در بین مردم و فضای مجازی مواجه نشد.
با این حال انتظار میرفت این شکست، با پخش سریال نونخ جبران شود که عملا «نون خ» کیفیت کمتری نسبت به فصل چهارم زیر خاکی داشت .
در فصل پنجم «نون خ» دیگر ظرافتهای گذشته در شخصیت پردازی مشهود نبود. نویسنده در نگارش فیلمنامه دچار یک سردرگمی محسوس بود و نتوانست همچون فصل اول و دوم روایتی پیوسته خلق کند.
فصل پنجم نون خ از فصل سوم آن ضعیفتر بود، چون سازندگان تصمیم داشتند، موقعیتی مشابه پایتخت 3 را در قالب سریال دیگری خلق کنند. به این ترتیب نون خ هویت مستقل خود را از دست داد و عملا از حیث دراماتیک به قهقرا رفت. عدم نبود یک قصه یکپارچه با برجسته شدن تیپ های تکراری سریال و کنایهها و شوخیهای بارها تکرار شده، به ساختار این مجموعه لطمات فراوانی زد.
تیپهایی نظیر ادریس (سیروس سپهری)، روناک (با بازی صهبا شرافتی)، عمو کاووس (با بازی ماشاالله وروایی)، سلمان (با ایفای نقش کاظم نوربخش) و روژان (با بازی هدیه بازوند) هم کارکرد کلیشهای در فصل پنجم سریال داشتند.
محمود گبرلو منتقد سینما و مجری سابق برنامه هفت درباره اشکالات اشاره شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت : چون مخاطب با نونخ از سال های گذشته ارتباط برقرار کرده، قصه را بیشتر به خاطر شخصیتها دنبال می کند. گرههای متعدد برای کشش بیشتر فیلمنامه باید وجود داشته باشد تا تماشاگر برای دنبال کردن قصه انگیزه پیدا کند. ولی گرههای فصل ۵ سطحی و دم دستی هستند.
در فصل پنجم ازدواج سلمان و شیرین، میتوانست یک اتفاق ویژه جذاب در متن سریال باشد اما مشخص نیست چرا این رویداد به خرده روایت جذابی تبدیل نشد. تنها عنصر جذابیت سریال در فصلهای متوالی این مجموعه تعارض و تقابل میان این دو شخصیت بود و ازدواج آنان منجر به از میان رفتن یکی از مایههای اصلی دراماتیک سریال شد.
قصد سازندگان بر اساس شعارهای تحول گرایان این بود که یک ایران زیبا را به تصویر بکشند اما به محض اینکه جهت سریال مسیر کرمان را با گرافیک خاصی به تصویر کشید، مسافران همران نورالدین خانزاده سروکارشان به یک طبیب معتاد به تریاک افتاد.
هر چند نمایش این وضعیت و کاراکتر طبیب، توام با کمی پردهپوشی بود، اما این بخش از سریال با اشاره به کرمان و نشان دادن یک پزشک معتاد توهینی زیرپوستی محسوب میشود.
در بخشی دیگر روایت سریال وارد شهر چابهار شد و در متن سریال تصویری وارونه از اقوام ساکن در این استان را به نمایش گذاشت. این بخش از سریال با اعتراض شدید مردم سیستان و بلوچستان در فضای مجازی مواجه شد، تا افتتاحیه رسانه ملی در سال 1403 با حاشیههایی مواجه شود.
کیفیت فصل پنجم این سریال از تمامی فصلهای آن پایینتر بود و ساختار شعار زده سریال، پس از نجات کولبران نشان میداد که سازندگان سعی کردهاند برای خوشایند تحولخواهان در سیما سریالی را تولید کنند تا حجم بالایی از شعار در متن آن در قالب مونولوگ نمود داشته باشد. بخشی از کیفیت متوسط نون خ فدای همین شعارها شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی، قربانی شعار میشود.